Allerheiligen

Allerheiligen.
De dag dat wij stil staan bij die we verloren zijn en missen.
Bijna alle verzamelaars van Brocante hebben ook wel enkele beeldjes, en bijbels.
Dus past het bericht van vandaag prima bij het brocante blog.
 
Bijbeltjes zie je op Franse rommelmarkten
overal liggen.
Vaak zitten er veel bidprentjes in.
Deze afbeelding van gips is erg bijzonder.
En zeer kwetsbaar, toen ik hem kocht lag
het in de regen op een markt in
Forges-les-Eaux



Bij bijna al mijn beeldjes is het hoofd er weer op gelijmd.
Blijkbaar pak ik altijd een beeld wat beschadigd is
En meestal wil niemand die hebben,
 want het moet allemaal gaaf zijn.

 


Ik vind een beschadiging geen enkel probleem.




Ze zijn gewoon mooi

Ik stond in Frankrijk bij een kraam en deze mevrouw
had enkele beeldjes in een doos liggen.
Sommige waren beschadigd en toen ik aan deze mevrouw vroeg
wat ze voor de beelden wilde hebben.
Zij vond dat ze voor heilige beelden geen geld kon vragen
maar gaf ze met liefde aan mij door.

 
Ik kwam op haar pad om ze aan door te geven
en dan krijgen die beelden ineens een andere betekenis.
Door dat ze in mijn woonkamer staan denk ik dus vaak
aan deze franse dame.
Maar het betekend dus ook dat ik de beelden eens zal
door geven aan iemand die op mijn pad komt.


 
Wens jullie een liefdevolle dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten